Het gaat goed! - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu Het gaat goed! - Reisverslag uit Azofra, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu

Het gaat goed!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

17 Mei 2014 | Spanje, Azofra

Dag allemaal, dank voor jullie reacties!! Ik heb niet zo vaak een computer tot mijn beschikking, maar als ik kan zal ik schrijven. Op dit moment ben ik in Azofra, in de gemeentelijke herberg, dat is wat aanpassen. Kleine douches, maar wel 2 persoonskamers. Vandaag heb ik met mijn maatjes zo´n 24 km afgelegd, in een heerlijk zonnetje, maar met een straffe wind. Ook zijn we de 200 km al gepasseerd. Het gaat heerlijk, het pelgrimleven gaat me goed af, ook al moet ik bekennen dat ik thuis een enorme luxe heb en des te meer waardeer je dat dan. Ook moet ik heel goed nadenken hoe om te gaan met al mijn "beperkte" spulletjes. Je vergeet gauw wat en dat is niet leuk! Het ontbijt is erg sober. Getoast brood met jam en een bakkie koffie, al gauw voor 3 euro! We kopen onderweg wel het een en ander. De sfeer onder de pelgrims is prima: men helpt je met met alles. Ik loop met Petro uit Pretoria, Zuid Afrika, een dame die op een krokodillenfarm werkt en met Warren, hij is uit Melbourne, Australie en is accountant. Ook is Judith in de buurt en zij is TVproducer uit Vancouver, Canada. Het is lachen want we leren elkaar gekke dingen, zoals "ik moet plassen" en lekker he!!
´sAvonds eten we het pelgrimsmenu voor 10 tot 14 euro en dat is een voorafje, hoofdmaaltijd van vlees of vis en een toetje. Natuurlijk ontbreekt de wijn niet. We zijn nu in Rioja! 's-Middags bij het happy hour drinken we CCL ( cerveza con lemon) Echt niet te versmaden!!! Nou, ik wens jullie fijn weekend en tot gauw. Voeten gaan goed, schouders wat minder, maar dat mag de pret niet drukken!!

  • 17 Mei 2014 - 16:52

    Wil Valkenburg:

    Het was een belevenis om je "live" te spreken. Het gaat buitengewoon voorspoedig. Geniet van de mede-pelgrims, van de natuur en de woon/werk omstandigheden van de Spanjaarden. Hou vol een kwart ligt achter je. We houden contact, ik zal Ma je stukjes laten lezen.

  • 17 Mei 2014 - 16:53

    Audrey:

    Hoi Joyce,
    Wat knap dat je inmiddels 200 km heb afgelegd en het naar je zin heb. Een knappe prestatie. Hou vol tot het einde. We genieten hier van het mooie weer. Jij ook een fijn weekend.
    Gr,
    A&A

  • 17 Mei 2014 - 19:30

    Corina:

    Hoi Joyce,
    Stoer van je. Het is een hele onderneming als ik het zo lees. Leuk dat je maatjes hebt gevonden in ieder geval. Scheelt wel he. Zet m op!
    Gr. Corina

  • 17 Mei 2014 - 22:28

    Tineke:

    Ha Joyce
    Fijn om te lezen dat je het goed hebt en met reisgenoten op stap bent. Geniet van alles dat je ervaart!
    Groeten van Tineke

  • 17 Mei 2014 - 23:05

    Trudy:

    Hi J, je vordert goed, al 200 km. Ja, we hebben het zo slecht niet. Ben blij dat je maatjes hebt. Je hebt dus de Spaanse Radler ontdekt, lekker! Wij vandaag 45 km gefietst in Ulrum, Groningen. We zijn bij startpunt Pieterpad geweest. Nog veel plezier en genieten! Grtz TruPi

  • 18 Mei 2014 - 09:57

    Maaike En Leen:

    Hoi Joyce, wat leuk dat wij zo kunnen meegenieten van je voetreis. Stoer hoor. Succes en genietse.

  • 18 Mei 2014 - 12:17

    Eline:

    Hey Joyce,
    Wat fijn dat het goed gaat, ik heb enorme bewondering voor je. Geweldig om mensen te ontmoeten met dezelfde missie. En al zoveel gelopen! Heel veel succes, ik volg je op de voet.... Groetjes uit zonnig Barendrecht van Eline

  • 18 Mei 2014 - 21:44

    Wil Valkenburg:

    Lieverd, de legende van de Catedral De Santo Domingo De La Calzada voor je opgezocht: De witte haan en kip hebben samen met St. Domingo een jonge pelgrim van ophanging gered nadat hij vals beschuldigd was van het stelen van een zilveren beker. Nu is het verhaal : als een pelgrim de Catedral bezoekt en de haan kraait tijdens je aanwezigheid dan haal je Santiago De Compostella, Heeft de haan gekraaid??? Has ta la vista.

  • 19 Mei 2014 - 13:01

    Leen Kok:

    Hoi Joyce

    Wel super dat je dit doe, hopelijk dat je de eindstreep haaaaaal

  • 19 Mei 2014 - 13:02

    123456:

    klkjkl

  • 19 Mei 2014 - 14:24

    Evelyne:

    Ha Joyce,
    Wat leuk om op deze manier een beetje betrokken te zijn bij je onderneming! Zo te lezen bevalt het je prima. Wat bijzonder om op deze manier met zoveel mensen mooie en leuke gesprekken te voeren.
    Geniet van deze contacten, het afzien, de mooie omgeving en al het andere dat je tegenkomt.
    Behalve de CCL kan ik je van harte een Tinto de Verano aanraden (rode wijn, met 7-up, ijsblokjes en citroen.).
    Wat ben je al een eind gekomen! Ik twijfel er niet aan dat je het gaat halen! Veel plezier!

  • 19 Mei 2014 - 20:02

    Joop:

    Hoi Joyce

    Leuk wat te lezen ! Dat het goed g
    aat met wandelen leuk verslag van je ! Zo kanjer ik ben trots op je ! Elke dag de k ik aan je lieverd ! Ga zo door en heel veel wandel plezier ! En mooi weer gr Joop xxx

  • 20 Mei 2014 - 22:48

    Anita Stam:

    Hoi Joyce, super van je dat je al zover bent gekomen. Het klinkt heel bijzonder en ik hoop dat je op deze reis veel mooie ervaringen en mensen tegenkomt. Succes en wij volgen je. Cees en Anita en een knuffel van Wammes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Azofra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer thuis!

16 Juni 2014

De laatste kilometers!!

13 Juni 2014

Het is gelukt!!!

06 Juni 2014

Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela!

30 Mei 2014

Wat gaat het snel!!
Joyce

Joyce gaat in mei, juni en begin juli 2014 vanuit St Jean Pied de Port in Frankrijk naar Santiago de Compostela lopen. Een lang gekoesterde wens gaat dan in vervulling!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 11899

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Mei 2014 - 08 Juli 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: