Wat gaat het snel!! - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu Wat gaat het snel!! - Reisverslag uit Hospital de Órbigo, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu

Wat gaat het snel!!

Door: Peregrino Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

30 Mei 2014 | Spanje, Hospital de Órbigo

Dag luitjes, ik ben even uit de ether geweest, omdat er geen computer voorhanden was. Maar nu heb ik er een en daar maak ik nu gebruik van.
Het gaat goed: geen pijntjes en ook geen blaren meer. Ik hoef niet te plakken, dus alles goed. Het pelgrimleven is best aangenaam hoor. Ik slaap best vaak in een herberg waar Petro (mijn maatje uit Zuid Afrika) en ik een 2 persoonskamer hebben met douche. Dat is heerlijk, want dan krijg je ook een grote handdoek. We maken van alles mee: we zijn in Carrion de los Condes bij een zusterorde geslapen, daar wordt om 17 uur eerst met elkaar gezongen. Natuurlijk werd Holland er uit gekozen, dus was ik de pineut om een hollands lied te zingen: nou wat zing je dan: natuurlijk het Wilhelmus!!!! Ik was eerlijk gezegd niet echt tekstvast, haha. Daarna is de mis: nou dat was ook een ervaring: ik ben gezegend en kan nu de Camino uitlopen ( met 2 vingers in de neus. Dit heb ik aan mijn maatjes geleerd en ze lachen zich rot als ik het gebaar van 2 vingers in de neus maak!!!!) Wat ook leuk is, is dat ik de 2 geestelijken later weer tegengekomen ben in Leon. Natuurlijk heb ik daar een foto van gemaakt!
Wat wel indrukwekkend is, is dat er 2 trajecten zijn waarbij je 17 en 18 km loopt zonder een uitspanning waar je kan plassen en wat kan drinken ( voor kenners is dat op de Meseta). Dat is ook best eentonig en je kan daar goed je zonden overdenken (als je die hebt!!!). Verder is het op de Meseta natuurlijk stil, je ziet geen levende ziel, geen beest, helemaal niets! Als je dan een dak ziet of een schoorsteen van een kerk met daarop ooievaars, dan word je weer helemaal blij!
Eén van mijn maatjes, Warren uit Australië, is met ernstige klachten uitgevallen en moet rust houden. Hij is vanaf Burgos met de bus naar Leon gegaan om daar medische hulp in te roepen. Hij heeft achilleshielontsteking en moet zeker rust houden. Ook zijn vrouw is inmiddels in Leon aangekomen en nu wordt bekeken wat ze gaan doen. Hun dochter zal later in Sarria ook aansluiten.
Petro heeft haar schema losgelaten en wil met mij verder lopen. Dit houdt in dat we wel wat langere dagen gaan maken, om vanaf 11 juni ook naar Finisterrre en Muxia te LOPEN. Ik hoop dat dat lukt.
Leon was erg mooi, daar weer een kathedraal bezocht en lekker tapas gegeten! Je ziet dan ook andere pelgrims, die op ongeveer dezelfde dag als wij vertrokken zijn, binnenkomen en dat is leuk! Je praat met ze, je zwaait naar ze en soms drink je ook wat met ze!
Het weer valt echt niet tegen, op de dag schijnt de zon en ´s-avonds is het best koud, dan mag de verwarming aan! Ook krijgen we wel een extra deken! Regen vindt niemand leuk en dat is dan een hele tour om alles aan te trekken (broek, jack etc).
Nou, jullie zijn weer een beetje bij! Inmiddels nog zo'n 290 km te gaan, met nog wat bergketens of zo te nemen. Dat wordt nog wat! Ook kom ik volgende week aan bij het Cruz de Ferro, daar zal ik de steentjes die ik van huis heb meegenomen, achterlaten! Dan worden al mijn zonden vergeven, mmmmm!
De hartelijke groeten van een best wel bruine pelgrim! Het is echt leuk, maar vooral genieten!!!Adios, Joyce



  • 30 Mei 2014 - 18:11

    Willy:

    Ik ben trots op je!!!! Pas op voor blessures dat zou zonde zijn en die wordt niet vergeven!!!

  • 30 Mei 2014 - 18:48

    Trudy:

    Hi J. Wist niet dat je zoveel zondes had!!!
    Ga maar lekker genieten, die zondes zijn je al vergeven, wat het ook is.
    Je gaat goed en loop behoorlijk voor op schema. Fijn dat je samen op trekt met Petra. Wanneer kunnen we de eerste foto's zien??
    Grtz Trudy

  • 30 Mei 2014 - 23:27

    Caminofrans:

    Hola Pelegrina Joyce,
    Wat een mooiavontur beleef je!!
    Mijn dak dat ik zo met je mee mag lopen!
    gegroet van een ervaren pelgrim
    Buon camino
    Caminofrans

  • 31 Mei 2014 - 07:32

    Audrey:

    Ola, leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ben je nu bekeerd (grapje). Goed dat de pijn over is en nog zo'n 290 km te gaan. Hou vol tot het einde, je kan het, daar twijfelen we niet aan.
    Willem komt de tweede Pinksterdag langs.
    Veel loopplezier,
    A&A

  • 31 Mei 2014 - 11:01

    Anneke:

    Jee Joyce, wat ga je goed zeg!!! En al je zonden worden vergeven, maar die had je toch niet!
    En anders kom je er nu vanaf. Haha
    Wij zijn weer thuis van onze fietstocht, gister 35 km en vandaag 25 km met de nodige versnaperingen en lekker eten! Niet te vergelijken met jouw ontberingen natuurlijk!
    Morgenavond lekker mee blèren bij de Toppers!!
    Nou meid hoop dat je lekker blijft lopen en veel plezier met je maatje Petra!
    Adios !!! Groetjes Anneke

  • 31 Mei 2014 - 11:59

    Nancy :

    Hey Kanjer, wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen. Ik ben blij te horen dat je geen blessures hebt en dat het goed gaat! Anneke schrijft dat ze morgenavond naar de Toppers gaat??? Ik ga vanavond, we zouden samen gaan...., waarschijnlijk staat ze morgen voor een gesloten Arena whahaha.
    Ik lees dat je weer lekker aan het dollen bent, goed zo. Fijn dat je met Petro kan lopen en dat jullie zo'n klik hebben. Heerlijk zo'n douche na een lange wandeling. Volgens mij kun je door een lampenglas als je terug bent! Ik ben trots op je! Hier gaat het ook goed hoor, dinsdag naar Guido Weijers geweest, was erg leuk, gisteren naar de Boekenkast, daar was een optreden van Shaky Ground, daar ook lekker gegraasd.
    Joyce, ik wens je nog veel wandelplezier! Heel veel liefs van Jodejo en Nancy, dikke kus XXXX

  • 31 Mei 2014 - 21:32

    Adriënne:

    Lieve Joyce, we zij trots op je en hebben Detlef en Petra vanavond over je ervaringen verteld. Petra wil ook gaan!! Het werkt aanstekelijk :-) Also viel Glück, zum whole!

  • 01 Juni 2014 - 10:12

    Didi:

    ha Joyce

    wij zijn blij dat het goed met je gaat .en leuke mensen hebt om mee te lopen.
    en die zonden zullen wel meevallen bij jou denk ik
    en dat je al weer zo ver bent goed hoor
    nog veel plezier van ons allemaal uit zevenkamp xxx doeiii


  • 01 Juni 2014 - 16:16

    Peter Kemper:

    Hallo Joyce,

    Je gaat lekker met je loopmaatje. nog 290 km, inmiddels natuurlijk weer iets minder, geweldig hoor.
    Gisteren kwam ik met Ans Willem nog tegen. We zijn weer een beetje over je tocht bijgepraat.Nog veel loopplezier en weer tot horens.

    Groetjes, Peter

  • 01 Juni 2014 - 16:35

    Aman:

    Hallo Joyce,

    Het is weer tijd om van mij iets te laten weten. Alles gaat hier goed. Je zult ongetwijfeld ook wel af en toe iets van de andere collega's horen. Ik ben blij dat alles goed met je gaat en dat je het erg naar je zin hebt. Zo te lezen, zit de helft erop. Geniet maar 's avonds van een Spaans wijntje en goede voortzetting van je pelgrimstocht. Tot de volgende mail.
    Liefs. Aman

  • 02 Juni 2014 - 13:39

    Zumbul:

    Hallo Joyce,

    Ben blij dat het met je goed gaat. De helft zit er al weer op. Geweldig!!! Zet m op . Voor je het weet is het weer voorbij . Wens je nog heel veel loopplezier voor de komende tijd.
    Ik ben zelf ook weer terug van Istanbul ben 1 weekje even weggeweest. Gelijk de groeten terug van Istanbul.

    Hier gaat alles goed op de afdeling groeten van iedereen
    & tot horens

    Veel liefs Zumbul

  • 03 Juni 2014 - 12:51

    Jack Kerpel, :

    Hallo Joyce,

    Gisteravond liet Anneke jouw reisverslag lezen. Wat een geweldig avontuur. Je bent een echte BIKKEL. Petje af! Ondanks dat je af en toe best moet afzien kan je van de omgeving genieten. En dan 's-avonds bij een van je overnachtingen je ervaringen met je mede- of nieuwe reisgenoten te delen zal best energie geven.
    Een paar weken geleden ben ik naar Stoom in Dordrecht geweest, was druk Willem heb ik niet gezien.
    Over 2 maanden zit ik thuis dan heeft Anneke een bejaarde in de familie.
    Joyce ik wens je veel wandelplezier toe voor het laatste stuk en blijf je volgen via dit medium.

  • 03 Juni 2014 - 12:55

    Jack Kerpel, :

    Hoi ,

    Nog de groeten, ik had mijn bericht ineens geplaatst,

    Groeten, Jack

  • 03 Juni 2014 - 13:15

    Nelly:

    Ha Joyce, Je gaat lekker....ik weet dat je het kan, de ene voet voor de andere dat werkt het beste!! Je krijgt straks nog wel venijnige klimmen te overbruggen, maar ook daar is het zo mooi! Staat de brem al in de bloei? Als ik eraan terugdenk ruik ik die nog, heerlijk! Rob is inmiddels (bijna bejaard)jarig geweest, op het werk was het stress, zorgplannen humm, nu gelukkig wat rustiger. Geniet de laatste weken en op naar Finisterre!!
    Hartelijke groet Nelly (en Rob)

  • 03 Juni 2014 - 13:57

    Chantelle:

    Hola Joyce,

    Je bent nu op de helft dus het is wel tijd om je een berichtje te sturen!
    Het is nu al een ervaring om nooit meer te vergeten als ik je verhalen zo lees. Dat alleen al is een reden om door te gaan. En je ligt voor op schema? Dan kun je misschien aan het eind wat rustiger aan doen en nog meer genieten van de omgeving, de tapas en los sabrosos vinos españoles :)!. Ik ga je niet vermoeien met alles wat hier aan de gang is, je weet, ik regel het altijd wel haha. Ik wens je nog veel plezier!!Saludos desde los Países Bajos, Chantelle

  • 03 Juni 2014 - 13:57

    Chantelle:

    Hola Joyce,

    Je bent nu op de helft dus het is wel tijd om je een berichtje te sturen!
    Het is nu al een ervaring om nooit meer te vergeten als ik je verhalen zo lees. Dat alleen al is een reden om door te gaan. En je ligt voor op schema? Dan kun je misschien aan het eind wat rustiger aan doen en nog meer genieten van de omgeving, de tapas en los sabrosos vinos españoles :)!. Ik ga je niet vermoeien met alles wat hier aan de gang is, je weet, ik regel het altijd wel haha. Ik wens je nog veel plezier!!Saludos desde los Países Bajos, Chantelle

  • 03 Juni 2014 - 15:12

    Wim:

    Hola peregrina Joyce. Ik volg je hoor. Ben zo benieuwd naar al je ervaringen. Wilhelmus???? Hoe kom je er op :))

  • 04 Juni 2014 - 08:03

    Spook En Aal:

    Hallo twigg,
    Voor de eerste keer je verslag gelezen. Wat een geweldige ervaring. Aal en ik zijn vanaf het begin overtuigd geweest dat je dit zal volbrengen. We wensen je dan ook een goed en mooi pad toe wat je verder zonder al te veel hobbels op je eindbestemming magl brengen.
    Liefs uit Voorburg

  • 04 Juni 2014 - 22:22

    Marij En Cees Van Steenpaal:

    Hoi Joyce

    Fijn dat het allemaal goed gaat, hou zo vol ...! Wij ( Mats-Marij-Cees )hebben ,n heerlijke dag gehad tijdens ,, Dort in Stoom ,, ( 25 Mei ) Wil heeft ons prima verzorgd, en Mats had de dag van z,n leven.
    Nou Joyce nog even volhouden,...veel plezier en geluk op je verdere reis.
    Door ons allen toegewenst,
    groetjes : Cees- Marij- Marc- Rasheda- Mats- Floor

  • 05 Juni 2014 - 09:17

    Magdalena:

    Hoi Joyce,

    Je loopt aardig door. Fijn dat je geen blessures hebt. Las net al ook op intranet een berichtje van je. Fijn te lezen dat het allemaal goed gaat en je het naar je zin hebt! Met ons gaat ook alles goed. Nou ben weer benieuwd naar je volgende verhaal.

    Groet Magdalena

  • 05 Juni 2014 - 22:56

    YF:

    Ola Joyce,

    Wat n beeldende reisverslagen krijg ik steeds te lezen. Erg leuk om zo vanaf de zijlijn bij je reis betrokken te zijn en met je mee te kunnen leven! En wat gaat die tijd snel he...want je hebt al enorm veel kms in de benen. Stoer hoor. Geniet vooral ook van het laatste deel van je reis.
    Hasta la vista, YF

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Hospital de Órbigo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer thuis!

16 Juni 2014

De laatste kilometers!!

13 Juni 2014

Het is gelukt!!!

06 Juni 2014

Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela!

30 Mei 2014

Wat gaat het snel!!
Joyce

Joyce gaat in mei, juni en begin juli 2014 vanuit St Jean Pied de Port in Frankrijk naar Santiago de Compostela lopen. Een lang gekoesterde wens gaat dan in vervulling!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 481
Totaal aantal bezoekers 11903

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Mei 2014 - 08 Juli 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: