De laatste kilometers!! - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu De laatste kilometers!! - Reisverslag uit Fisterra, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu

De laatste kilometers!!

Door: Joyce

Blijf op de hoogte en volg Joyce

16 Juni 2014 | Spanje, Fisterra

Dag allemaal,

Op donderdag 12 juni zijn we gestart met de wandeling naar Finisterre en misschien Muxia. We gaan op pad met Jeremy en Peter, uit Engeland. Ze zijn gelijk met ons aan de Camino begonnen en wilden ook naar Finisterre, vandaar. We zullen deze dagen meer kilometers per dag maken dan de eerdere weken van de Camino, maar dat moet kunnen.
De 1e etappe gaat van Santiago naar Negreira, zo´n 22 km over heuvels en rommelig wegdek. Als we het gered hebben, nemen we een grote CCL (cerveza con limon). De hitte gaat nu ook een rol spelen. We drinken onderweg veel water en Aquarius. We slapen in de gemeentelijke herberg en hebben onderweg eten gekocht om ´s-avonds met z´n vieren een heerlijke slade te maken. Groentjes hebben we echt moeten ontberen. ook wassen we onze kleren. Verder is er niets te doen in de herberg. De volgende etappe is van Negreira naar Olivereioa, zo´n 31 km. Is echt zwaar. Daar hebben we met z´n vieren een kamer. Prima onderkomen. We eten in een restaurant en niet in de kantine. ´s-Avonds is de wedstrijd Spanje - Nederland. Ik wil wel kijken maar het wordt dan laat en de volgende morgen willen we om 5.45 vertrekken. Als de strafschop wordt uitgedeeld en Spanje met 1-0 voor staat ga ik naar bed. Ik voel wel dat we gaan winnen, haha!
De 3e etappe is van Olivereiao en dat is 33 km. Het is echt bikkelen maar als we de zee zien gaan we rap door. De weg naar Finisterre richting Cee is echt rottig, drie van ons maken een kleine schuiver. Maar geen letsel hoor!! We moeten afdalen, maar het zand is droog en er liggen losse keien en stenen.
Finisterra is leuk, je kan naar het einde van de wereld en dat doen we dan ook. Maar weer 7 km lopen. We maken daar mooie foto´s en gaan terug. We eten heerlijk calamari en ook paella met schelpdieren. Smullen maar. We zijn te laat voor de zonsondergang, waar we weer voor moeten lopen. Helaas, ik ga eerder terug. Al met al wel zo´n 40 km gelopen, die dag! We slapen in hotel Finisterra.
De laatste etappe op zondag de 15e, doen Petro en ik samen. De mannen gaan met de bus terug naar Santiago. We vertrekken om 7.00 uur. Ik voel dat ik blaren krijg en ga lastiger lopen. Beetje pijnlijk is het wel. Heb ik verdorie bijna 800km zonder blaren gelopen en de laatste drie dagen krijg ik blaren. Jig! Deze etappe is het zwaarst omdat er geen goede koffiepauze is. We lopen eerst 14 km en dan even rust en dan maar weer verder. Om 13.30 u komen we Muxia binen. Uitgeput, honger en dorst. We gaan in de particuliere alberge en het is er prachtig. Zo mooi hebben we nog nooit gezien. We eten smiddags al wat lekkers dus ´s-avonds niet veel honger voor het perlgrimsmenu.
Ik probeer de blog bij de te houden maar het opslaan mislukt. Jammer, dan vandaag maar!!
Het lopen is un over en ik ga uiterusten in Santiago. anmiddag treffen we ons maatje, Warren en familie. Het wordt ook afscheid nemen, want Petro gaat morgen naar Porto, dan naar Parijs en dan naar Zuid Afrika. Lang onderweg.
Ik ga nu met de taxi naar Santiago met z´n 4en. Is goedkoper en sneller.
Tot kijk en horens!!
Groet, Joyce

  • 16 Juni 2014 - 11:53

    Wil Valkenburg:

    Missie, meer dan volbracht. Hulde!!! See you in Brussel.

  • 16 Juni 2014 - 18:56

    Trudy:

    Hi J, jammer van die blaren op de laatste dage. Maar nu lekker uitrusten en dan naar huis. Kan je weer lekker bij Wil in je eigen bedje kruipen. Zie je gauw.

  • 16 Juni 2014 - 19:14

    JOHN MARY WITTE:

    ZoZo joyce goed gedaan petje af
    nu even bijkomen van alles groetjes en wel thuis dikke knuffel verdiend

  • 17 Juni 2014 - 10:52

    Didi:

    he kanjer. het ga je goed. nog even en dan ben je weer bij willie . tot ziens x

  • 17 Juni 2014 - 13:09

    Jimmy:

    Zo Joyce nou ik neem mijn petje voor je af hoor.
    heel goed van jou sterkte hoor en nog effe volhouden .

  • 18 Juni 2014 - 12:56

    Margriet:

    Lieve Joyce
    Van harte gefeliciteerd: Je doel bereikt met veel fantastische herinneringen aan het onderweg zijn en natuurlijk ook de foto's nog. Je zult vast nog lang nagenieten. Zelfs nog na een jaar. Als ik je ervaringen lees, komt het bij mij ook allemaal weer terug.
    Fijn om weer thuis te komen, maar het zal ook wel weer even wennen zijn. Je lijf zal om actie vragen, afkicken geblazen. Ga je de vierdaagse nog lopen? (nu een makkie)
    Ik wens je een behouden thuiskomst,

    liefs Margriet

  • 19 Juni 2014 - 00:34

    Anneke:

    Hoi Joyce,
    Hier een berichtje vanuit santa Susanna (Spanje) . We zitten nu ongeveer op dezelfde hoogte, jij west en wij oost. We wensen je na deze fantastische missie een hele goeie terugreis en een warme thuiskomst! Zodra we ook weer thuis zijn, spreken we snel af!
    Liefs Huub en Anneke X

  • 20 Juni 2014 - 18:25

    Adrienne:

    Joyce, goede thuisreis en tot snel. Voor jullie beiden zal het afkicken worden :-) Tot snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Fisterra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer thuis!

16 Juni 2014

De laatste kilometers!!

13 Juni 2014

Het is gelukt!!!

06 Juni 2014

Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela!

30 Mei 2014

Wat gaat het snel!!
Joyce

Joyce gaat in mei, juni en begin juli 2014 vanuit St Jean Pied de Port in Frankrijk naar Santiago de Compostela lopen. Een lang gekoesterde wens gaat dan in vervulling!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 367
Totaal aantal bezoekers 11900

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Mei 2014 - 08 Juli 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: