Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela! - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela! - Reisverslag uit Barbadelo, Spanje van Joyce Himbrecht - WaarBenJij.nu

Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela!

Blijf op de hoogte en volg Joyce

06 Juni 2014 | Spanje, Barbadelo

Dag allemaal, hartelijk bedankt voor julie reacties, ook uit onverwachte hoek (Willem en Aal)!
Het gaat heel goed, ik ben nu even voorbij Sarria en daarmee zijn de laatste 100 km ingegaan. Vandaag regen gehad op 2,5 km van de herberg, dus balen! Ik was compleet verregend en dus nu maar hopen dat alles morgen droog is!! Maar we mogen niet klagen, het is de 2e keer dat ik een bui op de kop heb gehad!
Ik moet zeggen dat ik ook wel versteld sta van mezelf, omdat ik nooit gedacht had dat ik zo veel km kon lopen zonder noemenswaardige klachten aan voeten en/of benen. Het blijft echt een bijzondere ervaring en dat zit em in de kleine dingen! Je waardeert je eigen badkamer met warm/heet stromend water, ook je eigen bed wat niet kraakt en vooral je eigen omgeving waar snurken niet van toepassing is, haha!
Het eten is ook wel beperkt: groene groente is niet zo voorradig, wel sla , maar daar raak je wel op uitgekeken. Men eet hier heel veel wit brood en dat ben ik niet gewend! Maar de pelgrim past zich goed aan hoor!
Het wandelen is echt leuk, je komt toch wel vaak dezelfde mensen tegen en daar maak je een praatje mee! Het wordt nu drukker op de Camino omdat velen de laatste 100 km lopen en dan hun compostela (certificaat) krijgen. Morgen (zaterdag) wordt het zeker drukker omdat velen in het weeknd starten en dan 4 dagen van 25 km naar Santiago lopen. Ook studenten komen op de route (zij krijgen studiepunten voor de wandeling naar Santiago). Het landschap in Galicie is mooi, prachtig groen en veel heuvels. Ik vind alleen de keien, rotsen en kiezels niet zo leuk. Ik ben niet gewend om daarop te lopen. Is soms lastig!
Op 11 juni as hoop ik in Santiago aan te komen, na bijna 800 km! Dat zal best even emotioneel worden! De volgende dag gaan we richting Finisterre en Muxia. Op 16 juni zien we Warren met vrouw en dochter. Darwordt een weerzien, maar ook afscheid. We zullen wel zien! Dan komt ook het moment datik weer naar Nederland zal komen. Ik houd julie op de hoogte!!
Voor nu fijne Pinksteren allemaal, met veel mooi weer! Hier is het weer nog wat onbestendig, maar dat komt wel goed!!
Vele groeten uit Spanje van peregrina Joyce!!



  • 06 Juni 2014 - 23:43

    Didi:

    ha Joyce meid petje af hoor nog 100km maar... maar ..haha .
    en wat is het snel gegaan he?1maand al weer .
    nu ben je ook eerder weer in nederland zeker?
    en dan even uitrusten en weer naar nijmegen

    dan heerlijk op vakantie.
    nog veel plezier. en xxx van ons. piet en dien.doeiiiii

  • 07 Juni 2014 - 07:40

    Audrey:

    Ola, heerlijk om te lezen wat je allemaal heb doorstaan en het leuk vindt. Nog 100 km, twee vingers in je neus en gaan. Hou vol. Van de week een cruise geboekt vanaf Amsterdam naar Istanbul. We gaan ook naar Vigo. Daar vandaan is een wandel excursie naar Santiago de Compastella. Natuurlijk niet het gehele traject. Het duurt twee uur. Misschien dat we het doen. Het lijkt ons prachtig om te zien waar jij de laatste kilometers heb gelopen en het dorp zelf.
    Heel veel plezier met de laatste 100 km.
    Fijn Pinksterweekend,
    A&A

  • 07 Juni 2014 - 08:06

    Maaike:

    Lieve Joyce, wat fijn dat alles zo goed verloopt. Geniet er maar van, want het gaat allemaal zo snel. Vandaag nog werken en gaan dan van het Pinksterweekend geniet. Groetjes van Leen en Maaike.

  • 07 Juni 2014 - 13:53

    Peter Kemper:

    Hoi Joyce,

    Nog 100 km, dat is geweldig. Petje af voor je. Hier zie je waar je allemaal toe in staat bent.
    Je eindbestemming zal zeker emotioneel zijn. Vandaag weer oude kranten voor de korfbal opgehaald, was
    ook erg warm. Ik ga toch weer de verzorging van het eerste doen, het is natuurlijk wel leuk om de hoofdklasse een keer mee te kunnen maken. Pieter is gestopt met korfbal, dus ik hoef niet meer met het tweede mee. Als 2 thuis speelt dan is het wel leuk om daar naar te gaan kijken.
    Nog heel veel loop plezier en weer tot horens.

    Groetjes Peter en Ans

  • 07 Juni 2014 - 14:00

    Pieter:

    Dat gaat razendsnel! Straks ook de marathon? Wel jammer voor Wil, kan hij niet "rustig" voetbal kijken ... :-) :-) :-) Succes met het laatste stukje!

  • 07 Juni 2014 - 16:01

    Christina Matitaputty:

    Hoi die Joyce, wat geweldig, petje af! En dan nu nog maar ;-) 100 km!!! Wat goed. Ik hoop dat je het vanaf nu droog houd. Wij wensen je nog heel veel succes met het laatste "stuks" en uiteraard heel veel plezier en fijne Pinksteren. Lieve groeten van Mart & Chris

  • 07 Juni 2014 - 21:08

    Adriënne:

    Zoals verwacht en uitgesproken, je kunt alles wat je graag wilt! Veel plezier de laatste kilometers! Groeten vanuit een zonnig Zeeland van Miss A

  • 08 Juni 2014 - 11:12

    Anneke:

    Hey kanjer,

    Je gaat lekker!!!! Goed hoor en zo snel! Veel Spaanse pepers in het pelgrimsmenu zeker!
    Hopelijk gaan de laatste kilometers je ook zo goed af!
    Hier alles prima, nog een goeie week en zitten dan ook in Spanje, ( je zou nu je voor op schema ligt, best een drankje kunnen komen doen, haha)
    Gisteren avondje van Jack gehad , was gezellig en super weer!
    Nou meid, zet 'm op en ga die laatste kilometers lekker genieten !!!
    Dikke X Anneke

  • 08 Juni 2014 - 16:00

    Liesbeth:

    Hallo Joyce
    Vandaag vernomen dat het eind in zicht is.
    Dus nog even bericht van moederLiesbeth met hulp van P en T
    Knap dat je het gedaan heb. Heel stoer. En mooie belevenis van al wat je onderweg ziet en beleeft. Mooi om op terug te zien.
    Welkom thuis en tot ziens liefs. Moeder Slim.

  • 08 Juni 2014 - 17:58

    Wil De Bil:

    Ola pellelgrina, ik weet dat Jack deze blog volgt, daarom wil ik hem namens ons beide van harte feliciteren met zijn 65ste verjaardag in goede gezondheid en veel geluk. Ruk het ABP maar een "poot" uit.

  • 08 Juni 2014 - 19:10

    Leen Kok:

    Hoi Joyce wat een puf heb jij toch super

  • 08 Juni 2014 - 19:55

    Anita Stam:

    Hoi Joyce, ik heb super veel bewondering voor jou en het inspireert mij ook om mijn doelen na te streven.
    Wat een mooie reis en ik ben erg benieuwd naar jouw verhalen. Het zal straks erg wennen zijn het normale leven op te pakken maar dit neemt niemand jou ooit mee af! Hoop jou gauw weer te zien. Groeten ook van Cees en Wammes.

  • 09 Juni 2014 - 20:38

    Jack:

    Hoi Joyce,
    Je gaat super snel wanneer ik dit schrijf moet je nog maar drie dagen te wandelen dan heb je je doel bereikt.
    Een paar dagen geleden ben ik 65 geworden en zo als Anneke al had geschreven heb ik dit gevierd met een gezellig avondje.
    Ik vind leuk om je blog te volgen.
    Veel succes de laatste kilometers en toy toy!
    Groeten,
    Jack.

  • 10 Juni 2014 - 10:30

    Jolanda:

    Hoi Joyce,

    De laatste 100!!!
    Ik heb al je verhalen gelezen en vind het nu wel tijd om je even middels een reactie door de laatste 100 km's te loodsen!!
    Dus, "HUP HUP HUP JOYCE, ZET EM OP! HET COMPOSTELA CERTIFCAAT WACHT OP JE!!!".

    Geniet er nog zoveel mogelijk van, hier op de zaak loopt alles hoor.

    Groetjes,
    Jolanda

  • 10 Juni 2014 - 15:08

    Chantelle:

    Hola Joyce,

    Je gaat als een speer, respect hoor! En dus ook wel tijd om je een berichtje te sturen!
    Het is nu al een ervaring om nooit meer te vergeten als ik je verhalen zo lees. Dat alleen al is een reden om door te gaan. En je ligt voor op schema? Dan kun je misschien aan het eind wat rustiger aan doen en nog meer genieten van de omgeving, de tapas en los sabrosos vinos españoles :)!. Ik ga je niet vermoeien met alles wat hier aan de gang is, je weet, ik regel het altijd wel haha. Ik wens je nog veel plezier!!Saludos desde los Países Bajos, Chantelle

  • 11 Juni 2014 - 14:20

    Cor En Anja Barelds:


    Joyce, we hebben in korte tijd snel een aantal reiservaringen van je gelezen. Op zo'n reis (pad) kom je dan van alles tegen. Ook steeds veranderende weersomstandigheden.
    De aanhouder wint ! Alle goeds voor de laatste etappes en groet vanuit Nederland.

  • 12 Juni 2014 - 22:14

    Aman:

    Hallo dappere Joyce, velen willen zo'n tocht maken, maar lang niet iedereen lukt het. Een grote pluim voor je want de finish nadert. Hier gaat alles goed en ik wacht in spanning af op je bericht wanneer je je einddoel echt hebt bereikt. Veel sterke voor de laatste etappes. Groetjes. Aman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barbadelo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

21 Juni 2014

Weer thuis!

16 Juni 2014

De laatste kilometers!!

13 Juni 2014

Het is gelukt!!!

06 Juni 2014

Nog maar 100 km naar Santiago de Compostela!

30 Mei 2014

Wat gaat het snel!!
Joyce

Joyce gaat in mei, juni en begin juli 2014 vanuit St Jean Pied de Port in Frankrijk naar Santiago de Compostela lopen. Een lang gekoesterde wens gaat dan in vervulling!

Actief sinds 25 Maart 2014
Verslag gelezen: 1457
Totaal aantal bezoekers 11907

Voorgaande reizen:

25 Maart 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

08 Mei 2014 - 08 Juli 2014

Mijn Camino

Landen bezocht: